1 fråga 1 svar

✉ Hej! Jag har några frågor som du gärna får svara på då jag ska åka iväg till USA som aupair om en månad och är supernervös! Först undrar jag hur du fick kontakt med de andra aupairerna du skrev om? Vilken argentur åker du med? Har du något bra tips att dela med dig av så uppskattas det mycket haha!
 
Har egentligen inget konkret svar på det här men som au pair kommer du automatiskt hitta andra au pairer så du behöver absolut inte oroa dig. Jag kan verkligen rekomendera att gå med i au pair grupper på facebook sök på "svenska au pairer" eller "au pairs in ...." och den staden du bor i. Oavsett vilken organisation du åker med så kommer du gå på möten varje månad och där har du chans att träffa au pairer som bor i ditt område. Var inte rädd att höra av dig till folk, de flesta au pairer är supersnälla och även om du vet att ni inte hade klickat hemma i Sverige så är det alltid skönt att ha kompisar och komma ut ur huset ett tag. Så fort du har hittat några vänner så kommer du lära känna deras vänner och deras vänner osv. Var öppen för det mesta och jag lovar att du kommer hitta toppenvänner! 
Jag åker med Cultural Care. Mitt största tips är väl att hålla en ständig kommunikation med dina värdföräldrar, håll inte tillbaka på vad du känner och fråga ifall det är något du inte förstår. Hemlängtan var något jag led otroligt mycket av i början och när alla sa att det går över efter ett tag blev jag bara irriterad. Meeeen nu vet jag att det faktiskt gör det, så åk inte hem för hemlängtan de första veckorna utan låt det ta tid att hitta din plats i familjen osv. Lycka till nu, det kommer gå toppen, kram på dig!!
 
 











Kom ihåg mig?
Au Pair, New York