att få pussa på dem är lyxliv för mig

Allt börjar gå på rutin här borta och jag börjar äntligen lära mig hur allt fungerar och hur allt ska gå till. Stora E dricker chokladmjölk medan lilla L föredrar äppeljuice. Innan man borstar tänderna ska det tas vitaminer, E föredrar de orangea medan L föredrar de röda. Till lunch så kokar jag ägg till E och det är exakt 10 minuter som gäller, då blir de perfekta.

 

Jag vet hur länge man ska trycka på isknappen för att det inte ska komma is över hela golvet. Hur många sekunder jag ska värma mat i mikron utan att barnen skriker ”IT’S TOO HOT!!!”. Om vi har bråttom någon stans så vet jag att vi måste vara ute i bilen minst 7 minuter innan vi ska åka så att de har tid att ta på sig bilbältet själva. Aldrig sett så arga barn som när jag en gång försökte hjälpa dem.

 

Men jag har mycket kvar att lära mig, vissa saker kommer jag nog aldrig klura ut som t.ex. hur man berättar att de inte får titta på mer tv utan att få minst en skrikande och gråtande unge oavsett vad jag lockar med istället. Eller hur så pass små barn kan få ett städat rum att bli totalt kaos på bara några minuter. När vi äter ris undrar jag alltid hur mycket ris de egentligen fick i sig eftersom det känns som majoriteten av alla riskorn ligger på golvet… 

 

Livet här borta är otroligt blandat. Ena dagen jobbar jag tio timmar i sträck och när jag inte tror att det inte finns mer riskorn så hittar jag ytterligare en liten hög som någon gömt under en tutande lastbil. Andra dagar ligger jag i en våningsäng med en gigantisk nallebjörn som kudde, med två barn på vardera arm och läser en bok om djur i djungeln. Jag är så glad att jag hamnade just här. Tänk nu är jag här, får pussa och krama på E och L varje dag + att jag kan hänga i New York City prick när jag vill. Häromdagen var jag på Times Square igen, mycket turister och jag vet att New York har så mycket mer att erbjuda men ändå så häftigt. Lyx att få bo här.

 











Kom ihåg mig?
Au Pair, New York