En fråga

✉ Helt fantastiskt skrivet!! 
Jag har två frågor. Du skrev att du hämtar barnen någonstans vid 12 eller liknande. Vad är det för ställe och varför är de inte hemma? Eftersom du bor med dem. 
Sedan undrar jag om du har amerikanskt mobilabonnemang och hur det fungerade med det.
 
 Hej och tack så otroligt mycket. Mitt schema ser ut som så att mina värdföräldrar alltid har morgonen med barnen. De fixar frukost, klär på dem, packar lunchlådan och nu på sommaren skjutsar de barnen till camp men sen också till skolan när den börjar. Jag jobbar alltså aldrig på förmiddagen vilket är en otrolig lyx som au pair. Kan sova hur länge jag vill och behöver oftast inte stressa pga vi nästan aldrig har en tid att passa. Men treåringen går bara i skolan till kl 12 så då hämtar jag honom och vi äter lunch tillsammans och sen vid 3 går vi tillsammans och hämtar femåringen på hans skola. 
Det där med mobilabonnemang är så olika beroende på vilken familj du hamnar hos men jag ska berätta hur det funkar för mig. Jag har min svenska telefon med ett amerikansk simkort, alltså ett amerikanskt telefonnummer och i mitt abonnemang ingår även 5GB surf vilket är väldigt generöst av mina värdföräldrar att betala. Jag betalar alltså inget själv utan det gör mina värdföräldrar, men tror det fungerar så i de flesta familjer. Vissa au pairer har dock en särskild "jobbtelefon" och använder sin svenska endast för att ta bilder och när de har Wi-Fi tillgängligt. Om du ska åka som au pair är det här inget du behöver oroa dig för, din värdfamilj kommer hjälpa dig med allt och fixa det som behövs för just dig och dina behov. Kram på dig!


Estetare som frågade    •     •  

Tack så mycket för utredda frågetecken :D

Svar: Inga problem, fråga gärna igen! :D
Felicia Mattsson










Kom ihåg mig?
Au Pair, New York