En lördag i City

För fyra dagar sen var det lördag och som vanligt väntade lite äventyr i city. Något som jag verkligen blivit bättre på sen jag flyttade till New York är att träffa nya människor. Mina första två veckor här träffade jag nya människor varje kväll och det är verkligen modigt för att vara mig. Förutom folk från Sverige har jag träffat folk från Mexico, Italien, Tyskland, Storbrittanien och Frankrike. Det enda vi har gemensamt är att vi jobbar som au pairer och att vi är långt hemifrån. Så skönt att umgås med folk som går igenom exakt samma sak som en själv och älskar speciellt att umgås med de som har varit här länge, de kommer alltid med tips och känner igen sig i alla problem och frågetecken som uppstår i början. Men nu ska ni få se hur min lördag såg ut, häng med!
Här satt jag och väntade på lilla tåget. Älskar att bo här i Pelham, alla människor är så otroligt snälla och allt är så grönt och fint.
 På Grand Central mötte jag upp Marina från Tyskland, Mel från Storbrittanien och Sarah från Frankrike som tyvärr inte är med på bild.
 Little Italy stod på schemat och vi gick till en gigantisk italiensk matmarknad med massa stånd och små restauranger. 
 Vi bestämde oss för klassisk italiensk pizza...jag och Mel tog en vanlig ostpizza.
 Marina och Sarah satt mittemot och mumsade, så gulliga ju <3
 Efter maten så gick vi ungefär en mil (inte ett skämt)...
Men efter lite shopping och ytterligare en mils promenad (okej ett litet skämt)...så tog vi tunnelbanan hem igen. 
Hoppas ni hade en bra helg, det hade jag i alla fall, kram på er!
 
 











Kom ihåg mig?
Au Pair, New York