Hej från USA

Heej!
Flygresan gick väldigt bra. Satt nära alla mina nyblivna au pair kompisar och försökte underhålla mig så gott jag kunde under de 7,5 h vi satt där. Åka flygplan är verkligen så fruktansvärt tråkigt. Det är ju en anledning till varför jag kommer fullfölja mitt år, jag vill verkligen inte flyga sådär långt igen. Jag filmade en vlogg från att jag åkte hemifrån tills jag anklände på trainingschool som jag hoppas kunna redigera och ladda upp så snart som möjligt.
 
Just nu befinner jag mig på trainingschool på Long Island i New York. Ska vara här från måndag till fredag och lära mig om allt man kan om att ta hand om barn. Jag har inte lärt mig något nytt och det mesta som sägs är ganska uppenbara saker som tex. "Lämna aldrig barnet i en varm bil" eller "Skär inte rått kött rakt på diskbänken, utan använd en ren skärbräda". Ja, som ni märker är det väldigt simpla saker och jag känner mig redan ganska klar här. Dagarna är väldigt långa vi börjar vid åtta på morgonen och är inte klara med alla lektioner för än vid sju på kvällen. Det enda som är riktigt kul eller bra här är att jag träffat så många nya vänner främst svenska men även många från andra delar av världen.
 
Min värdmamma och jag skriver nästan dagligen. Hon ger mig uppdateringar om flytten som sker på fredag, jaaa samma dag som jag anländer till familjen ska de alltså flytta. Det kommer säkert gå jättebra, jag kommer ju verkligen bli indragen i familjen väldigt snabbt och lära känna deras mindre charmiga sidor med en gång men jag tror inte att det är en dålig sak. Efter det kan det bara bli bättre och om några månader kommer vi säkert skratta över hur knäppt första möte vi hade.
 
 
 
 


Linnéa    •     •   http://linneama.blogg.se

Hej! Trevlig blogg! Och så kul att du också ska vara au pair! Jag flyttade till Australien för snart 3 veckor sedan för att göra samma som du. Känner igen mig i mycket av det du skrivit haha. Hoppas du får ett riktigt bra år!!

Svar: Nää vad kul :DTack så jättemycket och det samma, all lycka till! :D
Felicia Mattsson

Sarah    •     •   http://CheerSarah.devote.se

Vilka långa dagar :/

Svar: Jaa :/
Felicia Mattsson










Kom ihåg mig?
Au Pair, New York