Frågor & Svar om matchningar och förlängning

Tänkte att det var dags att svara på lite kommentarer som trillat in det senaste. Om din fråga inte kom med så kommer jag antagligen svara på den i framtida inlägg. Ni får självklart fortsätta kommentera, så kul att kunna hjälpa till ju. Nu kör vi!
 
✉ Hur många familjer matchade du med innan du hittade den "rätta"?
 
Hej Hanna! Jag försökte hålla räkningen i början men tillslut gick det inte längre, men över 10 stycken. Jag skulle tippa på någonstans runt 15 familjer. Dels så fick jag matchningar väldigt snabbt, så fort en match hade gått ut matchade jag med en ny inom några timmar eller max en dag. Men sedan matchade jag även med extremt mycket "konstiga" familjer med otroligt obehagliga åsikter och värderingar som jag självklart sa nej till. Om du känner att du inte hittat rätt än så är mitt största tips att ha tålamod.. Även om du ska ha ett öppet sinne så rekommenderar jag verkligen att låta det ta tid. Om du inte gillar en match och verkligen känner att det inte är något för dig så våga säg nej. Du förtjänar den bästa familjen, så håll ut!!
 
 
✉ Vad är det för skola? Måste alla au pairer gå där? Hur länge går man där? Jag har tänkt att bli au pair efter gymnaiset men har inte hört något om någon skola
 
Det är trainingschool som ligger i New York. Ja, jag tror att nästan alla au pairer går där men det beror nog på vilket företag du åker med. Jag åker med Cultural Care och då kommer jag gå på skolan i några dagar. Är lite osäker på vad exakt man lär sig men det är mycket om hur man tar hand om barn, amerikansk kultur och sen lär du ju även känna massa andra au pairer som säkert kan bli dina vänner under det kommande året!
Här har vi trainingschool, bilden kommer här ifrån...
 
✉ 2012 var jag au pair i Chicago och tiden flyger verkligen iväg, njut så länge det varar och umgås verkligen med barnen! Även om jag än idag har kontakt med min värdfamilj så kan jag ibland ångra att jag inte tog vara på det mer. Har du funderat på att förlänga? Jag ber dig verkligen att överväga det. 1 år extra i USA kommer ge dig så mycket och även det ångrar jag...att jag bara var där i ett år. 
Kram på dig och lycka till med allt!
 
Tack, ska verkligen försöka leva i nuet där borta och verkligen njuta! Det här med förlängning känns alldeles för tidigt att tänka på. På ett sätt vet jag ju inte ens om jag kommer gilla familjen än för jag har ju aldrig träffat dem. Så det svaret får nog vänta. Men om familjen känns rätt och jag inte saknar Sverige för mycket så finns det absolut en chans att jag förlänger men som sagt, jag får tänka mer på det när det blir aktuellt.
Kram på dig också och tack igen!


MALIN    •     •   http://malinkirstine.se

Väldigt intressant att läsa! Hoppas du får en bra lördag :) Kram

Svar: Tack och detsamma!! Kram :)
Felicia Mattsson

VERONICA - fashionblog    •     •   http://vveronicas.com/

SÅ intressant läsning, så så så kul :) Kram!

Svar: Åhh tack,kram på dig!! :D
Felicia Mattsson










Kom ihåg mig?
Au Pair, New York