2016 är över, hej 2017

Det är 2017 nu. Knäpp, galet och skönt. Så mycket hände 2016 och så mycket kommer hända det här året. 
 
I början av 2016 bodde jag hemma i Tibro och hade planer på att plugga till hösten. Var helt utmattad av skolan och låg mest nerbäddad under ett täcke och åt mackor som gjorde att sängen blev helt smulig. I februari insåg jag att jag kanske ville bli au pair och började fylla i en ansökan utan att egentligen fatta att det kunde leda till något. Mars är lite suddigt och i april hade min klass vår stora slutproduktion. I maj matchade jag med en familj i New York som ville att jag skulle bli deras au pair och jag sa ja. Åkte även till London. I juni var jag så stressad att jag grät varenda dag. Lyckades även ta studenten för att sedan innan juni ens va slut sitta på ett flygplan till New York. Början av juli grät jag också lite, för första gången på länge hade jag tid att tänka och allt bara kom över mig. Augusti bjöd på ett varmt New York och jag hade äntligen hittat så fina vänner!!! September minns jag inget från och i oktober åkte jag till Canada. I november kom pappa och lillasyster på besök och i december åkte jag faktiskt hem till Sverige och hälsade på. 
 
2017 så kommer jag hem igen. Jag har bestämt mig för att komma hem i sommar efter ett år i New York. Kommer försöka jobba så mycket som möjligt och tjäna pengar. Vill köpa bil, flytta hemifrån och resa. Hoppas att i alla fall någon av dessa tre saker går i uppfyllelse. Längtar ihjäl mig till en egen lägenhet men vet inte ens vart jag skulle vilja bo. 
 











Kom ihåg mig?
Au Pair, New York