BROOKLYN BRIDGE

För exakt en vecka sen var det den fjärde juli,USA:s självständighets dag. Det var min fjärde dag i familjen och jag längtade hem så otroligt mycket. Men jag visste att jag inte ville åka hem och jag visste att min värdfamilj var bäst så jag torkade tårarna, klev upp ur sängen och tog tåget in till New York City. På tåget mötte jag upp Klara och Amalia och väl framme på Grand Central mötte jag även upp bästa Linnéa. 
 
Vi tog tunnelbanan ut till Brooklyn och åt lunch och sedan gick vi över Brooklyn Bridge för att komma tillbaka till Manhattan igen. Det var så varmt att det droppade svett ifrån mig (ber om ursäkt för inormationen, men tror inte ni fattar hur varmt det var???). Men så himla häftig upplevelse och att komma ut ur huset och se den här vackra staden och få umgås med människor i sin egen ålder var verkligen underbart. Undrar om jag någonsin kommer kunna förstå att jag bor i New York nu? Ser fram emot att lära känna staden ännu mer och få se checka av fler och fler sevärdigheter och platser från min bucketlist. Tänkte dela med mig av den till er och jag hoppas att när mitt år är slut så ska alla punkter vara avcheckade.
 
Kram på er, fina ni!
Jag och Amalia!
 











Kom ihåg mig?
Au Pair, New York