Om 53 dagar lämnar jag Sverige

Helt galet hur fort allt har gått de senaste dagarna. I lördgs fick jag veta att jag skulle bli Au Pair i New York och idag satt jag en halvtimme och pratade i telefon med min kontaktperson på Culture Care som är företaget jag åker med. Så himla mycket jag måste ordna med innan avfärd. Jag ska skaffa ett nytt pass, få ett internationellt körkort, gå på en hälsoundersökning och få utdrag ur brottsregistret så att de kan vara helt lugna med att jag inte gjort något olagligt.
 
Det känns som att jag bara kommer hinna blinka och sen sitta på ett flyg mot New York men innan det ska jag ju faktiskt ta studenten också. Hade typ glömt bort det? Men enligt min mamma presterar jag bäst när jag får lite press och lite tidsbrist så jag litar på henne och tror att de här knappa två månaderna kommer gå bra och att när jag väl sitter där på flyget så kommer allt ha ordnat sig.
 


Towa    •     •  

2012 var jag au pair i Chicago och tiden flyger verkligen iväg, njut så länge det varar och umgås verkligen med barnen! Även om jag än idag har kontakt med min värdfamilj så kan jag ibland ångra att jag inte tog vara på det mer. Har du funderat på att förlänga? Jag ber dig verkligen att överväga det. 1 år extra i USA kommer ge dig så mycket och även det ångrar jag...att jag bara var där i ett år.
Kram på dig och lycka till med allt!










Kom ihåg mig?
Au Pair, New York