Jag ska vara Au Pair i New York

Under flera månader har jag hållit på med båda ansökning till au pair – programmet men också matchningar med familjer. För mig har det varit en ganska lång process och under vissa perioder har jag till och med funderat på att inte åka alls för det har inte känts rätt med någon familj och de familjer de känts rätt med har valt en annan au pair framför mig.

 

Men för någon vecka sen matchade jag med en familj i New York med två små pojkar på tre och fem år. Jag gick igenom deras profil och första intrycket var bra men vågade inte hoppas på något eftersom jag vet hur ledsen jag blir när jag får ett nej. Men jag mailade dem och redan samma dag fick jag ett svar att de var väldigt intresserade av mig och vi bestämde att vi skulle skypa senare i veckan.

 

Vid första skypeintervjun pratade jag bara med föräldrarna och de frågade mig massa frågor och jag fick även möjlighet att ställa frågor till dem. Efter samtalet hade jag en bra känsla i magen och var fortfarande väldigt intresserad. Redan nästa dag fick jag ett mail från familjen där de skrev att de ville ha en ny intervju fast nu skulle även barnen vara med.  Jag blev jätteglad och tackade självkart ja.

 

Under intervjun med barnen var det lite halvt kaos. Barnen ville visa mig alla deras nya leksaker och treåringen visade stolt upp sin tröja med självlysande monster på och vi lekte även lite kurragömma. Så härliga barn med mycket fantasi, kreativitet och energi. Älskar dem redan!

 

Under samtalets gång så frågade jag lite försiktigt om de hade pratat med några fler Au Pairer och när de svarade nej så blev jag lite besviken. För om de inte pratat med andra än så har de ju ingen aning om jag är bra eller inte för dem har ingen att jämföra med… Men sen sa dem att de inte hade hittat någon annan de ville snacka med, jag hade varit den enda.  Så de frågade om jag ville bli deras Au Pair och jag ba: JAAA!!!

 

Jag har inte fått min flygbiljett än med vet att jag börjar på Au Pair - Skolan den 27:e juni och börjar jobba hos familjen den 1:a juli.  Är verkligen så taggad och känns så roligt att äntligen ha hittat rätt!



Emelie Karlsson    •     •  

Vad är det för skola? Måste alla au pairer gå där? Hur länge går man där?
Jag har tänkt att bli au pair efter gymnasiet men har inte hört något om någon skola

Annika S    •     •  

Fina bilder!

Svar: Tack!!
Felicia Mattsson










Kom ihåg mig?
Au Pair, New York